You are here: Home » 5 kroków skutecznego odchudzania – czyli jak szybko schudnąć bez efektu jojo?

5 kroków skutecznego odchudzania – czyli jak szybko schudnąć bez efektu jojo?

Na pewno zastanawiałaś się, dlaczego stosujesz liczne diety, katujesz się męczącymi ćwiczeniami i jesz tonę suplementów, a Twoja waga ciągle pozostaje taka sama bądź w najgorszym wypadku bardziej tyjesz. Efekt jojo to zmora nie tylko kobiet, ale również mężczyzn. Nieprzemyślane odchudzanie może sprawić, że nasza waga zwiększy się nawet dwukrotnie! Chyba nikt z nas nie chce się głodzić, a końcowo ważyć kilkanaście kilogramów więcej, aniżeli przed głodówką. Skąd się bierze efekt jojo i gdzie popełniłeś błąd?

1. Obcinanie kalorii

Ważyłaś 80 kilogramów. Pewnego dnia wpadłaś na pomysł, że zaczniesz się odchudzać. Zrezygnowałaś z dotychczasowych, wysokotłuszczowych posiłków na rzecz warzywnych sałatek. Innymi słowy z 4000 tysięcy kalorii przyjmowanych dziennie przeszłaś na tysiąc. Po tygodniu Twoja waga spadła aż o dziesięć kilogramów. Dieta cud. Dwa miesiące później ważyłaś 110 kilogramów. Co poszło nie tak?

Twój organizm gwałtownie broni się przed śmiercią głodową! Zbilansowana dieta jest jak najbardziej ok, ale obcięcie kalorii o trzy tysiące to nic innego jak samobójstwo! Jeżeli chcesz osiągnąć długotrwałe efekty, musisz stopniowo zmniejszać ilość przyjmowanych kalorii. Najlepiej, co tydzień przyjmować o 50 – 500 kcal mniej.

 2. Dieta tylko na chwilę

Znalazłaś wspaniałą dietę. Natychmiastowo przechodzisz na racjonalne żywienie się. Z tygodnia na tydzień twoja waga się zmniejsza. Dochodzisz do wymarzonych sześćdziesięciu kilogramów. Skoro osiągnęłaś swój cel możesz wrócić do poprzednich nawyków żywieniowych. Sałatkę zastępujesz hamburgerem. Twoja waga gwałtownie rośnie.

Zastanów się, czego tak naprawdę chcesz. Jeżeli pragniesz schudnąć bez efektu jojo, musisz zmienić swoje nawyki żywieniowe. Na pewno Cię to zmartwi, ale zmiana ta winna być długotrwała. Nie możesz w jednym tygodniu zajadać się sałatą, a w następnym objadać się tłuszczem i liczyć, że nie poniesiesz żadnych konsekwencji.

3. Dieta białkowa

Koleżanka powiedziała Ci, ze schudła na diecie białkowej aż piętnaście kilogramów. Szybko czyścisz lodówkę i zaopatrujesz ją tylko i wyłącznie w nabiał, ryby, jajka, różnego rodzaju chude mięso etc. Z tygodnia na tydzień Twoja waga spada, aż pewnego dnia… zauważasz, że przybyło CI parę dodatkowych kilogramów. Dwa miesiące później ważysz więcej, niż wtedy, gdy zaczynałaś dietę.

Nie da się utrzymać szczupłej i zdrowej sylwetki nie spożywając wszystkich niezbędnych mikro- i makroskładników. Nie da się przez całe życie nie jeść węglowodanów bądź tłuszczy. Racjonalne odżywianie jest niezwykle ważne.

4. Przyjaciółka pochwaliła Ci się nowym suplementem diety. Środek ten sprawił, że schudła 15 kilogramów i to bez żadnych wyrzeczeń!

Naprawdę uważasz, że można schudnąć bez wyrzeczeń? Zdrową i szczupłą sylwetkę zawdzięczamy zbilansowanej diecie, minimalnemu wysiłkowi fizycznemu oraz odpowiedniemu i przede wszystkim naturalnemu suplementowi diety. Tylko połączenie tych trzech składników sprawi, że schudniesz i utrzymasz swoją wagę bez tzn. efektu jojo.

5. Jesteś w trakcie diety. Spotykasz w sklepie swoją dawną przyjaciółkę, której nie widziałaś od wielu lat. Jej nienaganna sylwetka sprawia, że powtarzasz sobie w myślach ‘’nigdy nie ud ami się wyglądać tak jak ona”. W domu zamiast po marchewkę, sięgasz po czekoladę. Straciłaś motywację, a Twoja waga zaczyna gwałtownie wzrastać.

Nic tak nie powoduje wzrostu wagi, jak chwilowa utrata motywacji. Nigdy, ale to nigdy nie możemy się poddawać. Niezależnie od tego, jak wyglądają Twoi znajomi bądź ile kilogramów waży ta supermodelka, która występuje w popularnej reklamie, zawsze musisz patrzeć tylko i wyłącznie na siebie i Twoje postępy. Ty też możesz wyglądać jak Ci, którym potajemnie zazdrościsz.